|
||||||||
|
‘Sadies Gentlemen’s Club’ was ook bekend als ‘The House Of Sin’, een voornamelijk door heren van stand bezochte club of oord van verderf waarin schaars (of niet) geklede dames voor het door diezelfde bezoekers gewenste entertainment zorgden, al dan niet met zingen of dansen. Het is weliswaar een fictieve sexclub met kamertjes waarin bedden staan die bekleed zijn met roodsatijnen lakens maar het is toch ook een plaats waar je waarschijnlijk liefst niet gezien wordt als bezoeker. Het gezegde dat muziek de zeden verzacht wordt op de zesde verzamelaar in deze serie nogmaals geïllustreerd door de songkeuze die samensteller Dee Jay Mark Armstrong voor deze als “Visit 06: Weird” getitelde plaat heeft gemaakt. In de serie verzamelplaten “Sadie’s Gentlemen’s Club” die tot op heden werden uitgegeven door het retroplatenlabel ‘Atomicat Records’ noteerden we in de voorbije jaren ‘Visit 01: Lover’, ‘Visit 02: Flirtin’, ‘Visit 03: Taboo’, ‘Visit 04: Ectasy’ en ‘Visit 05: Branded’. Deze zesde verzamelaar komt nu meer dan twee jaar na de laatste ‘Visit 05’ die in mei 2022 op de markt is verschenen en waarvan toen werd gesteld dat het de laatste plaat in deze serie zou zijn. Ook dit zesde exemplaar bevat weer dertig liedjes uit de periode van 1951 tot 1962, songs waarin muziekgenres als popcorn, twist, pop, swing, R&B, rockabilly, rock en blues aan bod komen. Of deze liedjes ook bij u nog lustgevoelens kunnen opwekken valt misschien toch te betwijfelen, maar dat dit een 60 à 70 jaar geleden ietwat anders was kunnen we wel goed begrijpen. U kan de test zelf eens doen bij het beluisteren van de twee geselecteerde liedjes die we op de video’s hebben meegegeven. Eerst hoort u het nummer “Boys” van ‘The Shirellles’ uit 1960 en op de tweede video hoort u de later groot geworden rockster Eddie Cochran bij het zingen van het tearjerker-liedje “Love Again” uit 1958. Hoewel de liedjes die ze brengen nooit echt tot hits zijn uitgegroeid vinden we op deze verzamelplaat toch weer enkele heel leuke nummers terug zoals “I Need You Baby” van Phil Flowers uit 1962 of “Why Don’t You Do Right” van Pat Morrissey waarvan we in de begeleiding het vingerknippen terughoren dat we ook in de gigahit “Sixteen Tons” aangeboden kregen. Verder maakten we ook graag kennis met “The Cola Song” van ‘Hal Case And His Darts’ uit 1956 en het op twangende gitaar gespeelde instrumentaaltje met de verleidelijke titel “A Little More Wine, My Dear?” van ‘The Hawks’ uit 1958. (valsam)
|